A Cseh Tamás Archívum előzményei sok évvel ezelőttre nyúlnak vissza, akkor indult el a munka, amikor a Századunk című történelmi dokumentumfilm-sorozatot készítettük és Cseh Tamás a kilencvenes évek végétől a műsor moderátora volt, egészen 2006-ig. Archívumunk első nagyobb digitalizálási programja 2003-ban zajlott, amikor Tamás szembesült azzal, hogy a polcain évtizedek óta gyűjtött szalagokat nem tudja lejátszani. Elkészült ekkor tíz DVD, ez jelentette számunkra, a Széchényi Könyvtár Történeti Interjúk Tárában – szimbolikusan – az Archívum kezdetét. Azután, hogy 2009 decemberében Tamás posztumusz Magyar Örökség Díjat kapott, a családdal és a jogutódokkal egyetértésben úgy döntöttünk, hogy minden audiovizuális dokumentumot, iratot állományvédelmi szempontú digitalizálásnak "vetünk alá" és csak a digitális tartalmat tekintjük a Cseh Tamás Archívum Alapítvány, illetve a Cseh Tamás Archívum birtokában lévőnek. Arról is határoztunk, hogy az alapítvány kuratóriumával együttműködésben az Archívum a szerzői jogi kérdésekkel kapcsolatos adminisztratív feladatok ellátását is segíteni fogja.
A/1Sohase Láttam Ilyen IdőtA/2VáróteremA/3Valóság NagybátyámA/4A HaverA/5TangóA/6Háromnegyed Egy VanA/7Vasárnapi NépA/8A SzínházB/1Tanulmányi KirándulásB/2Út Pécs FeléB/3BluesB/4Micsoda útjaimB/5A 100. ÉjszakaB/6Gézuka SzemefényeB/7Nincsen MásGuitar, Piano, Cello, Vocals – Novák JánosGuitar, Vocals – Cseh TamásPiano, Synthesizer, Vocals – Mártha István*Élő felvétel a Katona József Színház "A 100. éjszaka" című előadásáról, amely 1989. április 14-15-én készü Society: ARTISJUSHave:53Want:15Avg Rating:5 / 5Ratings:2Last Sold:Aug 26, 2022Lowest:R$85. 80Median:R$118. 66Highest:R$151. 48
Ma már a felhők játéka is bonyolultabb.... Egyszerű, tiszta volt, nekem és neki szólt. Suhanó röpte volt, kérdezték, válaszolt. Meghalt a dal. Amikor 1973 őszén Kecskeméti Gábor felvette az estet (megjelent 2009-ben, A DAL nélkül… címen), már eltűnt a prológus. Betiltották. Ezt, a könnyűzene világában addig szokatlan hangvételű perfomanszot még a 25. Színház szabadabb szelleme sem védhette meg… Mindeközben Gazdag Gyula készítette már az 1974-ben bemutatott Bástyasétány '74 című szatíráját, amelyben vörösbe világított kórus énekli az Egy boldog nyár Budapesten.... -t A filmet csendben eltüntetik tíz évre. Annak a nevezetes kaposvári előadásnak, amelyet 1976-ban Ascher Tamás rendezett az Állami áruház című filmoperettből, viszont már meglehetősen nagy visszhangja volt. Különösen azt követően, hogy a budapesti Vígszínházban a vendégjáték zajos sikert aratott. Többet nem játszhatták. A maguk koordináta-rendszerében talán nem is voltak olyan tökfejűek a cenzorok. A politika- és művelődéstörténeti közlekedőedények feltárása, egyszerűbben szólva a történések kontextusba helyezése véleményünk szerint az egyetlen célravezető módszer, hogy Archívumbeli munkánk során megbízható forrásbázist hagyhassunk az utókorra.
Előzetes Jegyrendelés 10:00 12:00 14:00 16:00 18:00 20:00 Jelmagyarázat PRIV | Privát F | Eredeti nyelven, magyar felirattal
A mű ugyanakkor messze nem éri be annyival, hogy ezt a történetet csupán mesébe illőnek tekintse: a színpadi történések ennek a darabnak a felfogása szerint már-már mitikus értelmet nyernek: egyrészt a nagy, ősi kultúrák az aranykorok emlékét őrző érckori példázatai felé, másrészt a magyar Árpád-kor metatörténelmi olvasatai felé is utat nyitnak. Vidnyánszky Attila rendező és Toót-Holló Tamás író a sajtótájékoztatón Az Aranyhajú Hármasok Produkció weboldala és ennek internetes tudástára – ami a sajtótájékoztatón Toót-Holló Tamás mutatott be – ennek a történetnek az emlékét, a magyarság első transzgenerációs traumájának sokáig elfojtott emlékét őrzi. Mint hangsúlyozta, a tudástár szerint az aranyhajú gyermekekről szóló ősmítoszunk kivételes erejét és értékét az adja, hogy ez az első közösen átélt nemzeti sorstragédiánk jajkiáltása, ami ránk maradt az őseinktől: s ez nem más, mint a magyarság sztyeppei nomád kultúrájának, csillagvallási örökségének, napos-holdas táltoshitének elvesztése fölött érzett fájdalom múlhatatlanul szép, ugyanakkor bölcs kifejezése.