/ Lizzani, Carlo: Lovascsendőd / (2) jó Lizzani, Carlo: Lovascsendőd 1979_08_22. / Altman, Robert: Boffalo Bill és az indiánok / (5) elégtelen Altman, Robert Altman, Robert: Boffalo Bill és az indiánok 1979_08_22. / Attenborough, Richard: Ó az a csodálatos háború! / (3) közepes Attenborough, Richard (1923. ) [angol színész, rendező] Attenborough, Richard: Ó, az a csodálatos háború! 1979_08_26. / Günther, Egon: Lotte Weimarban / (3) közepes Günther, Egon Günther, Egon: Lotte Weimarban 1979_08_28. / Bunuel, Luis: A vágy titokzatos tárgya / (2) jó Bunuel, Luis: A vágy titokzatos tárgya 1979_08_29. / A Sah fia I. / (2) jó A Sah fia I. -II. 1979_08_31. / Jarre, Guy: Nyugállományban / (2) jó Jarre, Guy Jarre, Guy: Nyugállományban 1979_09_02. / Luther, Miroslav: Mario és a varázslo / (3) közepes Luther, Miroslav Luther, Miroslav: Mario és a varázslo 1979_09_08. / Lester, Richard: Help! / (4) elégséges Lester, Richard: Help! 1979_09_13. / Kowalszki, Berhard: Krakatau / (4) elégséges Kowalszki, Berhard [filmrendező] Kowalszki, Berhard: Krakatau 1979_09_13.
Alain egyébként dalra is fakad a filmben: Laetitia című felvétele egy időben a magyar rádióadók műsorán is gyakran szerepelt. (Másik ismert slágere a Dalida társaságában néhány évvel később készített Paroles, paroles, ám ebben igazából nem énekelt, csak beszélt. ) Ebben az évtizedben ismerkedett meg élete két fontos szereplőjével, a később Nathalie Delonként ismertté vált Nathalie Barthélémyvel (eredeti neve: Francine Canovas) és Mireille Darckal. A zavaros múltú Nathalie 1964-ben feleségül ment Delonhoz, és fiút szült neki (Anthony Delon), aki felnőttként szintén a színészi pályát választotta. Házasságuk azonban néhány év múlva felbomlott. Delon a Jeff (1969) forgatásán találkozott Mireille Darckal, aki közel másfél évtizeden át volt az élettársa, és egyben számos üzleti ügyének intézője. Az 1970-es évekSzerkesztés Delon régi vágya teljesült, amikor 1971-ben végre Terence Young irányítása alatt dolgozhatott. A Vörös nap című rendhagyó western azonban nem lett igazán sikeres, noha Delon mellett olyan sztárok játszottak benne, mint Charles Bronson, Mifune Tosiró és Ursula Andress.
A Két férfi a városban fő kérdései, hogy van-e esélye egy börtönviselt embernek a társadalomba visszailleszkedésre; a börtön mint javítóintézet valóban ellátja-e "javítási" funkcióját, és létezik-e második esély egy bűnözőnek. Az említett felvetések mellett az igazságszolgáltatásba vetett feltétlen hit megrendülése, a bürokratikus és az emberi érdekeket sokszor mellőző jogrendszer, a halálbüntetés mechanikus megmutatása is relevánssá válik a film során. Ha fel lehet róni valamit az alkotásnak, az az, hogy a másfél órás játékidő alatt nincs elég idő kibontani az összes aspektust. Ettől függetlenül nem érezhető beleerőltetettnek egyik téma sem, sőt, a film remekül megrendezett tárgyalási jelenetében ezek mind plasztikusan vannak ábrázolva, emellett pedig a kivégzés előkészületének naturalista és szenvtelen megmutatása az egyik legsokkolóbb kivégzési jelenet a filmtörténetben. A Két férfi a városbant Alain Delon és Jean Gabin nagyszerű alakításai emelik kivételessé. Delon érzékeny, esendő és visszafogott egyszerre, szerepe más színész alakításában sokkal teátrálisabb is lehetne, viszont így azonosulhatóbb a figurája.
Vannak olyan nyitójelenetek, amelyek tulajdonképpen mindazt a hangulatot és stílust képesek összefoglalni, ami az egész filmre jellemző lesz: egy ősz hajú, idős férfi száll le a vonatról, bandukolva elindul, miközben szomorú aláfestő zene szól, és gondolatai az igazságszolgáltatásba vetett hit elvesztése körül járnak. Nem, nem egy Hollywoodban készült alkotásról van szó, amelyben nagy szónoklatok követik egymást a bíróságon, hanem egy ízig-vérig európai filmről, amely elégikus hangvételéből adódóan komoly témákat boncolgat. A Két férfi a városban (1973) főhőse Gino Strabliggi (Alain Delon), aki már tíz éve ül börtönben fegyveres rablásért. Pártfogója és nevelőtisztje, a karrierje végén járó Germain Cazeneuve (Jean Gabin) éppen arról győzködi az elbocsátásáért felelős bizottságot, hogy Strabliggi alkalmas a társadalomba való visszatérésre. Végül a férfit kiengedik, azzal a feltétellel, hogy nevelőtisztje folyamatos ellenőrzés alatt tartja. Strabliggi új életet kezd, azonban múltja nem engedi számára a tisztes életet.
/ Kósa Ferenc: Hószakadás / (3) közepes Kósa Ferenc: Hószakadás 1978_01_21. / Kertész Mihály: Szerelem és vérpad / (2) jó Kertész Mihály (1886-1962) [M. Curtiz; filmrendező] Kertész Mihály: Szerelem és vérpad 1978_01_22. / Dassin, Jules: Kipkapi kincse / (2) jó Dassin, Jules (1911-2008) [filmrendező] Dassin, Jules: Kipkapi kincse 1978_01_27. / Wood, Duncan: Van aki megteszi van aki nem / (3) közepes Wood, Duncan Wood, Duncan: Van aki megteszi van aki nem 1978_01_28. / McKanzie, John: Olyan mint a többi szombat / (2) jó McKanzie, John McKanzie, John: Olyan mint a többi szombat 1978_01_29. / Edwards, Blake: Verseny a javából / (4) elégséges Edwards, Blake: Verseny a javából 1978_02_05. / Zahri, Alekszander: Kearentina Anna / (3) közepes Zahri, Alekszander Zahri, Alekszander: Kearentina Anna 1978_02_08. / Zidi, Claude: A négy muskétás ujabb kalandjai / (3) közepes Zidi, Claude (1934-) [filmrendező, forgatókönyvíró] Zidi, Claude: A négy muskétás ujabb kalandjai 1978_02_12. / Soldstone, James: Győzni Indianapolisban / (3) közepes Soldstone, James Soldstone, James: Győzni Indianapolisban 1978_02_13.
Jacques DeraySzerkesztés Delon 1969-ben Saint-Tropez-ban forgatta A medence című pszichológiai thrillert. Partnernője ismét Romy Schneider volt, és ez a tény már önmagában szenzációvá tette a készülő produkciót, melyben Maurice Ronet és Jane Birkin kapott még fontos szerepeket. A mű sok mindenben kapcsolódik a Ragyogó napfényhez. Delon gyilkossá váló figurája egyike a színész legemlékezetesebb és – paradox módon – legvonzóbb szerepformálásainak. A film jelentős szakmai és közönségsikert aratott, melynek eredményeként Delon hosszú távra szerződtette Deray-t, és a későbbiekben több filmet is forgatott vele. Mindjárt a következő, a Borsalino (1970) című hangulatos gengsztertörténet kiugró kasszasikert aratott. A film diadalmenetét nem befolyásolta, hogy Delon perbe keveredett miatta a partnerével, Jean-Paul Belmondóval, mivel Alain nem tartotta be a szerződésbe foglalt, apróságnak tűnő kikötéseket. Deray-vel közös munkái közül a megtörtént esetet feldolgozó Zsarutörténetet (1975) fogadta még egyöntetű elismeréssel a kritika és a közönség.