Az ábrázolt tárgyak gyakran áttetszőek, vagy éppen az amúgy nem látható részleteket is odarajzolja: a lovas lába látszik a másik oldalon, a pilóta átlátszik a repülő testén, vagy a házban látszódnak a bútorok, és az, hogy éppen mit tevékenykednek az ottlakók. A gyermek képi ábrázolása tehát sokszempontú. Olyan, mintha a dolgokat egyidejűleg több perspektívából lehetne látni. Ilyen például a profilból ábrázolt emberarc két szemmel. A gyermek rajzait ebben az időszakban nem véletlen szokták hasonlítani Picasso művészetéhez. Mérei (2006) szerint a rajzokon kiemelt, emocionálisan felnagyított részeket látunk: például óriási szemet rajzol az embereknek. Mérei (2006) megállapította, hogy az ideovizuális szemléletmód kifejeződése az eseményláncok ábrázolása is. A rajzoknak nincs egységes képe, időben egymás után lepergett eseménysorozatokból állnak. A gyermek úgy fejezi ki azt, hogy eseménysorról van szó, amelynek történései más-más időpontokban játszódnak le, hogy ugyanahhoz a részlethez többször visszatér.
- Jelentése
- Gyermekrajzok összehasonlító elemzése - PDF Free Download
- Facebook
Jelentése
A nem családban nevelkedőknél 10 gyermek volt kicsivel az átlag alatt, míg a másik csoportnál ez a szám 4 volt. A családban élőknél átlagos rajzkorú gyermek száma 3, míg a másiknál ez a szám 1 volt. A családban nevelkedőknél átlag felett és kimagaslóan összesen 8 gyerek rajzolt. A nem családban nevelkedőknél egy gyerek sem rajzolt kicsivel vagy nagyon az átlag fölött. A kutatásomat rajzokkal is szeretném alátámasztani. A két rajz között megfigyelhetjük a különbségeket. A baloldali rajzot egy nem családban nevelkedő 10 es és 3 hónapos lány rajzolta, akinek az RQ-ja 85, tehát átlagon aluli. A jobboldalit egy családban nevelkedő 10 es lány rajzolta, akinek az RQ-ja 117, ami, mint az átlag. A családban nevelkedő 10 es kislány rajza sokkal kidogozottabb, aprólékosabb. A vállakat szépen megrajzolta. A végtagok a törzshöz megfelelően csatlakoznak. Az arc szépen kimunkált. Míg a nem családban nevelkedő szintén 10 es és 3 hónapos lány rajza nem kidolgozott. Vállat nem rajzolt és mivel, hogy nincs váll így a karok se megfelelő helyen csatlakoznak a törzshöz.
Kék: a nyugalom, a béke, a hűség, a részvét, a szeretet jele. Az erőteljes indigókék a zsarnokság jele is lehet. Rózsaszín: a fehér szellemisége, a piros energiája keveredik benne, az érzékenység, fiatalság színe. A gyakori rózsaszín használat sebezhetőséget, kiszolgáltatottságtól való félelmet az érzelmi biztonság vágya, a gyökerek jelentősége, józan megbízhatóság, az elfojtott, lekötött energiák jele.
Gyermekrajzok összehasonlító elemzése - PDF Free Download
- Vicces szivatós feladatok gyerekeknek
- Fear the walking dead 6. évad 16. rész - Sorozat.Eu
- Philips kézi porszívó
- Teljes barbie mesék magyarul
- Mit vizsgálj a gyermekrajzon? | Az írás tükrében
- Gyermekrajzok elemzése szimbólumok a bibliában
- Gépi Fordítás Javítása
- Férfi progesterone szint növelése 6
- XXI. kerület - Csepel | Ilyen a Fradi Hároson
Facebook
A másik vizsgált csoportnál ez a két érték nulla volt. Tehát a fentiek és az 1. számú táblázat és a 2. és a 3. ábrák alapján elmondható, hogy a hipotézisem azaz, hogy a családban élő, és a gyermekotthonban nevelkedő gyermekek rajzkora (RQ) eltérő színtű megállja a helyét. A gyermekotthonban nevelkedő gyermekek rajzainak sajátosságai nem az életkoruknak megfelelő (Luquet, Mérei és Tihanyiné szerint) A kutatásaimba elmondottak alapján és a 3. táblázat alapján elmondható, hogy a gyermekotthonban nevelkedő gyermekek rajzainak sajátosságai nem az életkoruknak megfelelő. A különbséget ábrával is bizonyítom. 38
Nem családban nevelkedő Családban nevelkedő Elmaradt Nem maradt el Elmaradt Nem maradt el 15. ábra:Rajzi jegyek ábrázolása 1(saját szerk. ) 16. ) Ezekkel az ábrákkal az a célom, hogy mégjobban szemléltessem azt, hogy a nem családban nevelkedő gyermekek rajzainak sajátosságai nem az életkoruknak megfelelő. Az ábrán látható, hogy a nem családban nevelkedő gyermekek gyermekek 60%-a elmaradt míg a családban nevelkedőknél ez az érték 7% volt.